Dobrý den, Terezo. Mohla byste se prosím představit a povědět nám něco o vaší roli v marketingu společnosti ACESO?
Není to jenom společnost ACESO Praha, ale také BVCOILS a Slévárna v Novém městě nad Metují. Mám na starosti firemní marketingovou strategii, propagaci i merchandising. Velkým úkolem bylo prosadit redesign loga ACESO a vše, co s tím souvisí. Obecně je to tvorba nového designu – tvořím novou tvář moderní společnosti, včetně sociálních sítí a komunikaci na nich. Snažím se dívat do budoucnosti.
V posledním roce došlo k významnému zlepšení marketingu v ACESO, Na tom máte klíčový podíl. Mohla byste popsat, jaké kroky jste podnikli a jaké strategie se ukázaly být nejúčinnější?
Nejdříve bylo nutné přesvědčit manžela a "šéfa" v jedné osobě, že je to prostě nutnost. Slévárenství je sice specifický obor, ale to neznamená, že se marketing nemůže dynamicky vyvíjet jako u jiných moderních společností. Domnívám se, že jsme více vidět, zákaznicí si všímají nového webu i pravidelné komunikace na sítích. Je přede mnou ještě hodně práce.
Jste matka třech děti - synů - možná budoucích pokračovatelů - po mateřské dovolené a zároveň klíčová postava v marketingu rodinné firmy. Jak zvládáte svou dvojroli? Jaké jsou výzvy a jak je překonáváte?
To je netriviální otázka. Práce a rodina se vlastně prolínají. Má to své výhody i nevýhody. Můžeme si plánovat čas a snažit se dělit den mezi práci a rodinu. Na druhé straně zase pracujeme doma i v autě. Děti to zatím snáší snad dobře. Výhodou je, že nemusíte dnes být určenou dobu v kanceláři, ale pracovat lze i z domova – online. To je velký posun. Je to tedy snazší, ale z mého úhlu pohledu má přednost vždy rodina.
Jaké to je pracovat ve stejné firmě s Vaším manželem? Jak si rozdělujete pracovní a rodinné role?
V podstatě navážu na předešlou otázku. Jednoduché to není, pro mě je to těžší než pro manžela. On mě pořád úkoluje (smích), ale mě to nevadí. Na druhou stranu vím, že to nikdy neskončí, protože se pracuje vlastně pořád. Jsme rodinná firma. Občas mi bez ohledu na okolnosti prostě řekne: „zařiď to“. Nemá to hranice.
Marketing se neustále vyvíjí. Jak se snažíte udržet krok s nejnovějšími trendy a inovacemi v oboru?
Snažím se číst odborné texty, sleduji podcasty a chování konkurence. Snažím se nasávat vše co se kolem mě v marketingu děje. I synové jsou často inspirací. Zejména sociální sítě ovládají lépe než já. Stále platí, že to chce mít otevřené oči a sledovat dění kolem sebe.
Jak firma ACESO a její zákazníci oceňují Vaši práci v oblasti marketingu? Máte nějaké příklady konkrétních zpětných vazeb nebo úspěchů?
Překvapilo mě to, ale oceňují. Ta změna je markantní a věnuji tomu maximum možného. Líbí se naše videa, sociální sítě i moderní web. Sledují nás, to je jasné. Začínáme být vidět, což ve spojení s manželovou pracovitostí a nápady jistě přinese ovoce. On na to čas neměl.
Jaké máte plány pro další rozvoj marketingu v ACESO? Existují konkrétní cíle nebo projekty, na kterých momentálně pracujete?
Potřebuji sjednotit naší komunikace na ose ACESO – BVCOIS – Slévárna. ACESO je téměř hotové, BVCOILS právě dokončujeme a začínáme i se Slévárnou. S BVCOILS chceme i na maďarský a polský trh, tomu přizpůsobujeme i komunikaci, včetně jazykových verzí webu. Snad to bude brzy hotové a pak už budeme jen pilovat detaily. Potřebuji také oživit ACESO servis, který byl zatím takovou spící Růženkou. Velká výzva je také AI, ono se tak nepřesně nazývá vše, co souvisí s ChatemGPT a podobnými jazykovými modely. Věřím, že to bude jednou velký pomocník. V marketingu se bez toho neobejdu, do ostatních činností firem zatím tiše a pomalu proniká také. Ale i velmi konzervativní firmy se přizpůsobí, o tom není pochyb. Kdy? Nevím, snad brzy.
Co Vás nejvíce motivuje ve Vaší práci a co byste si přála v budoucnu v ACESO změnit nebo vylepšit?
Jsme rodinná firma, ta motivaci je vždy větší. Pracujeme na svém. Potřebuji některé procesy zjednodušit a racionalizovat. To bude v ACESU složité. Jsou u nás ale lidé, kteří na svou šanci čekají a zatím jsou trochu ve stínu. To bych ráda změnila.
Musíme se přizpůsobit moderním obchodním a výrobním subjektům. Přemýšlíme o skupině ACESO Group, které „zastřeší“ všechny naše činnosti. K vylepšení je toho obecně vždy dost, ale musí se to dělat také citlivě. Mám radost z nového loga, ale bylo to těžké. To hovoří za vše.
Ve Slévárně plánujeme doplnit výrobu o produkty pro městský mobiliář a drobné umělecké odlitky ze šedé litiny. To bude určitě zajímavé a věřím, že se na trhu prosadíme. Snem každého markeťáka je vytvořit a pracovat na produktu, jak říká Mára Prchal, na který se bude stát fronta. Takových moc není a těžko se bude stát na indukční pece a podobné výrobky. Našimi klienti jsou spíše velké a střední formy a ty frontu nestojí. Konkurence je velká. Náš produkt je specifický zákaznická skupina je de facto uzavřená. O to pečlivější bych měla být. Každý náš i malý úspěch mě mimořádně těší. Manžel je ambiciózní a má cit pro obchod. Domnívám se, že to prostě klape.
- ACESO Praha na YouTube